DHL
Bij DHL Parcel vinden ze duurzaamheid belangrijk, en de reductie van CO2 is de grootste missie. Niet alleen op de lange termijn, streven ze ernaar om pakketten al in 2025 emissievrij te bezorgen. In 2050 willen ze onze logistieke CO2 wereldwijd hebben teruggebracht tot nul.
Bpost
Duurzame werkgelegenheid is een prioriteit binnen bpost group. Bpost investeert in de opleiding en inzetbaarheid van onze medewerkers door inclusieve en gelijke tewerkstellingsperspectieven te bieden aan iedereen, ook aan de meest kwetsbare mensen. Duurzame werkgelegenheid is een prioriteit binnen bpost group.
Trunkrs
Duurzaamheid is een ontzettend belangrijke pijler voor Trunkrs. Ze streven ernaar de hele bezorging een stukje groener te maken door zo veel mogelijk gebruik te maken van bestaande middelen. Daarnaast zijn ze druk bezig om eind 2022 alle pakketten 100% uitstootvrij te bezorgen.
GLS
“Als logistieke dienstverlener is de GLS Group zich volledig bewust van haar verantwoordelijkheid ten aanzien van het milieu en de maatschappij. Sinds 2009 beoordelen ze de ecologische voetafdruk van de GLS Group waarbij gekeken wordt naar uitstoot, grondstoffenverbruik en afvalverwerking. De methode die ze hiervoor gebruiken voldoet aan de ISO 14064-1-norm en aan het Greenhouse Gas Protocol.”
GLS benadert duurzaamheid op een holistische manier, waarbij de sociale, ecologische en economische aspecten van maatschappelijke verantwoordelijkheid centraal staan. Deze onderdelen komen samen in het ThinkResponsible programma, onderverdeeld in Climate Protect, ThinkSocial en ThinkQuality.
“Met de GLS diensten dragen we bij aan werkgelegenheid, mobiliteit en de betrouwbare levering van goederen. We voelen ons verbonden met de samenleving en streven naar duurzaam economisch succes en een beter milieu voor toekomstige generaties. Uitgebreide informatie over ons ThinkResponsible programma en de bijbehorende initiatieven lees je in het duurzaamheidsverslag van GLS ThinkResponsible.”
DPD
In 2020 heeft onze partner wereldwijd 1,9 miljard pakketten bezorgd. Maar als het gaat om het beschermen van toekomstige generaties en onze dierbare planeet, dan delen we allemaal hetzelfde adres. Daarom hebben ze de CO2-uitstoot per pakket sinds 2013 met 18,8% teruggebracht. In 2025 daalt die uitstoot zelfs naar 30%, want dan zetten ze in de 350 grootste steden in Europa (waaronder de 45 grootste steden in Nederland) alleen nog maar voertuigen in die niet of nauwelijks CO2 uitstoten. Geïnspireerd door en aan de hand van de drie pijlers van hun duurzaamheidsstrategie – ‘Mensen, de Planeet en Gemeenschappen’ – werkt DPD harder dan ooit om een nalatenschap waar onze kinderen trots op kunnen zijn: een betere maatschappij en een beter milieu.
POSTNORD
“Onze activiteiten omvatten de belangrijke universeledienstverplichting van het garanderen van postdiensten in Zweden en Denemarken. Deze verplichting vormt de kern van ons bedrijf: ervoor zorgen dat burgers post en pakketten veilig, tijdig en duurzaam kunnen verzenden en ontvangen. Het biedt ook het kader waarbinnen we onze duurzaamheidsverbintenissen zullen nakomen.
Dit is ook de reden waarom PostNord zo’n sleutelrol speelt in het Scandinavische bedrijfsleven en de Scandinavische samenleving. Met een uniek netwerk in heel Scandinavië maken we het voor bedrijven, overheden en particulieren mogelijk om zaken te doen, goederen af te leveren en met elkaar te communiceren, ongeacht de geografische afstand.
Een duidelijke duurzaamheidsagenda is een van de belangrijkste factoren binnen onze bedrijfsstrategie. Het belangrijkste doel is om de weg vrij te maken voor de duurzame transitie van de transport- en logistieke sector en tegelijkertijd onze positie in de markt te versterken. Door duurzaamheid duidelijk in ons product- en dienstenaanbod te integreren, creëren we waarde voor onze klanten, consumenten, medewerkers, leveranciers en de samenleving.”
UPS
UPS staat in de voorste gelederen van bedrijven die uitdagingen met betrekking tot duurzaamheid op een zo efficiënt en verantwoordelijk mogelijke manier willen aanpakken.
Ze zetten zich in om klanten te helpen een begin te maken met duurzamere oplossingen, pakketten efficiënter te leveren, meer connecties over de hele wereld te leggen en meer manieren te vinden om actie te ondernemen en wat terug te geven.
In elk aspect van de organisatie is UPS onophoudelijk bezig met innoveren, samenwerken en ze streven ernaar nog meer te doen.
Correos
Wij zijn een van de belangrijkste staatsbedrijven in Spanje, werken met meer dan 52.000 mensen en stellen een uitgebreid capillair ter beschikking. Als beursgenoteerd bedrijf zijn we verantwoordelijk voor het vertonen van voorbeeldgedrag voor de ontwikkeling van onze activiteiten en het nakomen van onze verplichtingen met de samenleving op elk gebied van ons bedrijf. Al twintig jaar zijn we betrokken op verschillende maatschappelijke terreinen, zoals onder meer jeugd, diversiteit, handicaps en milieu. Onder onze bereidheid om onze samenwerking voort te zetten, hebben we een Corporate Social Responsibility and Sustainability Plan geïmplementeerd. Dit plan omvat twee fundamentele pijlers: onze inzet om de Sustainable Development Goals (SDG’s) en de zogenaamde “Demographic Challenge” te halen.
Asendia
Asendia werkt momenteel aan het compenseren van al onze CO2-uitstoot voor transport binnen Europa en van Europa naar andere continenten door middel van een reeks initiatieven. Asendia is enorm trots dat de e-PAQ- en postdiensten naar Frankrijk en Zwitserland, via hun moedermaatschappijen La Poste en Swiss Post, een 100% CO2-neutrale levering bieden. e-PAQ biedt ook handige lokale ophaalopties, waardoor er minder bestelbusjes de weg op hoeven.
Samen gaan wij voor duurzaam
“Duurzaamheid is de sleutel tot de toekomst van e-commerce, daarom werken we overal ter wereld hard om onze ecologische voetafdruk te meten en te compenseren, en adviseren we klanten hoe ze hetzelfde kunnen doen.”