E-commerce

Groeien door middel van ons e-commerce Growth Model

E-commerce is het proces van het kopen en verkopen van producten via het internet. Hier valt bijvoorbeeld de aankoop van een product in een webwinkel onder, maar ook ondersteunende activiteiten zoals het afhandelen van betalingen, distributie en online marketing. Door de opkomst van online shopping en het internet is e-commerce een steeds belangrijker thema geworden.

E-commerce Growth Model

Wij geloven in duurzame groei. Samen staan we sterker en verspreiden we de duurzame boodschap. Om uw e-commerce vorm te geven en in te spelen op actuele uitdagingen heeft e-Fulfilment Hub het e-commerce Growth Model ontwikkeld. Het e-commerce Growth Model ondersteunt u als webshop eigenaar en geeft u inzicht om zodoende samen groei mogelijk te maken. Hierbij realiseren we voor uw webshop een online business model.

Elementen e-commerce Growth Model

Het e-commerce Growth Model kent vijf elementen:

  • Traffic (aantal websitebezoekers)
  • Conversie
  • Retentie
  • Inkoop en distributie
  • Efficiëntie

Verhogen van traffic naar de website

Er zijn tal van manieren om de traffic naar de website te verhogen. We helpen webshops de bekendheid en vindbaarheid van hun website te optimaliseren. We zorgen dat geïnteresseerde klanten bekend raken met het merk door te adverteren op voor hen relevante websites en sociale media. Ook zoekmachineoptimalisatie (SEO) helpt bij een goede vindbaarheid in zoekmachines. Andere manieren om traffic naar de website te vergroten zijn social mediamarketing, e-mailmarketing en link building. Dit alles zorgt voor meer geïnteresseerde bezoekers op uw website. Daarbij focussen we niet alleen op de kwantiteit. De kwaliteit van verkeer is minstens net zo belangrijk. Aansluitend bij uw propositie zorgen wij dat er niet alleen méér traffic naar uw website komt, maar dat is dit ook de juiste bezoekers zijn die aansluiten bij uw propositie.

    Conversie

    We willen bezoekers begeleiden in het proces om tot de juiste koopbeslissing te komen. Hierbij is het belangrijk om te zorgen voor:

    • Goed design van de website. Een website met een goed design en een goede user experience creëert vertrouwen, vermindert frustratie en helpt klanten eenvoudig te vinden waar ze naar zoeken. Het bevat voldoende call-to-actions zodat uw websitebezoekers uiteindelijk een aankoop doen en converteren.
    • Juiste informatie over producten. Goede en gedetailleerde productinformatie helpt bij het maken van de koopbeslissing. Bovendien zorgt de juiste informatie ervoor dat er uiteindelijk minder producten retour worden gestuurd.
    • Juiste afbeeldingen over producten. Het gebruik van afbeeldingen is misschien wel het allerbelangrijkste bij het begeleiden van bezoekers in hun aankoopproces. Mensen houden ervan te zien wat ze kopen. We helpen u met geschikte afbeeldingen om uw product op een duidelijke manier te communiceren en de conversieratio te verhogen.
    • Informatie over accessoires en bundels. Door buiten de grenzen van een enkel product te denken en meer in bijbehorende accessoires en bundels kunt u het aantal verzendingen verminderen. Tevens optimaliseert u de winkelmand door klanten meteen de juiste accessoires en/of andere relevante producten mee te laten bestellen.
    • Betrouwbare website: Een website met een betrouwbaar design en de juiste keurmerken en goede klantrecensies leidt uiteindelijk tot een hogere aankoopbereidheid.

    Retentie

    Bouw een duurzame relatie op met de klant door gebruik te maken van gepersonaliseerde marketing. Betrek hen in het reilen en zeilen van het merk en zorg zo voor merk ambassadeurs. Dit vergroot de kans dat ze uiteindelijk een vervolgaankoop gaan doen.

    Inkoop en distributie

    Draag zorg voor de relatie met leveranciers om een goede marge per product te houden. Vind nieuwe partners om uw assortiment verder uit te breiden en zorg voor vergrote distributie via affiliate platforms of marketplaces (zoals bol.com of Amazon).

    Efficiëntie

    Optimaliseer en automatiseer uw e-commerce processen:

    • Meet de impact van de inzet van paid media, technologie en offline communicatie: optimaliseer continue de marketing mix om tot maximale return on investment (ROI) te komen
    • Optimaliseer de supply chain: inzicht in verpakkingen, voorraad/opslag en verzendingen maakt het mogelijk deze processen continu te verbeteren.
    • Productiviteit: we helpen waar mogelijk efficiënter te werken, systemen beter in te richten en zo meer voor elkaar te krijgen in minder tijd.

     

    Bent u benieuwd hoe we het e-commerce Growth Model voor u toe kunnen passen? Vraag vrijblijvend een offerte aan!

    Wilt u meer weten over het e-commerce Growth Model?

    Nieuwsbrief

    Op de hoogte blijven van onze diensten en relevant nieuws rondom e-fulfilment? Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief!