Nederlanders veeleisend als het gaat om levering
In onze eerdere blog over same-day delivery noemden we de huidige e-commerce wereld al een walhalla voor online shoppers. De consumentenverwachtingen worden gestuwd door de continue ontwikkelingen. Volgens het E-commerce Delivery Compass verwachten Nederlanders tot 20:00 iets te kunnen bestellen voor levering op de volgende dag. Daarmee zijn Nederlanders veeleisender dan de meeste Europeanen.
Cut-off tijden worden steeds meer opgerekt
De steeds hoger wordende consumentenverwachtingen stuwen de cut-off tijden die gehanteerd worden. Webshops achten dit noodzakelijk om concurrerend te blijven en conversie te kunnen blijven boeken. Late cut-off tijden lijken tegenwoordig dan ook meer norm dan luxe. Gemiddeld genomen verwacht de Nederlander tot 19:07 iets te kunnen bestellen voor levering op de volgende dag. Ter vergelijking: het Europees gemiddelde ligt op 16:16. Liefst 56% van de Nederlanders verwacht zelfs bij een bestelling om 20:00 nog dat het de volgende dag is geleverd. Het Europees gemiddelde ligt op 24%.
Nederlandse standaarden liggen hoog vergeleken met landen om ons heen
Bovenstaande cijfers tonen aan dat de Nederlandse standaarden hoog liggen vergeleken met andere landen in Europa. Zo meent 18% van de Nederlandse online shoppers te allen tijde in aanmerking te komen voor levering op de volgende dag, ook als er om 23:59 besteld wordt. Deze hogere standaarden en consumentenverwachtingen zien we ook als het gaat om same-day delivery. In onze eerdere blog zagen we namelijk al dat 50% van de Nederlanders verwacht tot 14:00 een bestelling te kunnen plaatsen met het idee het dezelfde dag nog te ontvangen. Ter vergelijking: in veel Europese landen is same-day delivery nog niet eens beschikbaar.
Late cut-off tijd slechts één van de consumentenbehoeftes
Wie had gedacht met een late cut-off tijd direct succes te boeken komt bedrogen uit. Naast een late cut-off tijd zijn er nog tal van aspecten van belang. Consumenten stellen in toenemende mate eisen aan de milieu-impact van hun verzending. Binnen e-Fulfilment Hub zien we hierin synergievoordelen. We hebben een groene verzendservice waarmee we onze klanten een duurzame bezorging aan kunnen bieden. Er worden minder kilometers gemaakt, wat betekent dat er minder CO2 wordt uitgestoten. Dit resulteert in een kleinere milieu-impact en minder kosten.
Bent u geïnteresseerd in een bedrijf dat naast late cut-off tijden ook aandacht heeft voor duurzame verzending? Neem contact met ons op of vraag vrijblijvend een offerte aan!