e-Fulfilment Hub op weg naar 100% Green Fulfilment

Marius Verschuuren, directeur van Thijs Logistiek: “Als partner binnen e-Fulfilment Hub zijn we op alle mogelijke manieren bezig met duurzaamheid. In ons gebouw, de brandstof die we gebruiken, de efficiency op de weg. Dankzij het maturity model dat we hebben ontwikkeld, zijn we in staat om naar opdrachtgevers toe exact aan te geven wat iets kost. In geld én in CO2.”

Van geld gedreven naar CO2 gedreven

e-Fulfilment Hub is in 2016 gestart als Keyportproject en uitgegroeid tot een succesvol samenwerkingsverband tussen HC Distributie, Thijs Logistiek, Moonen Packaging en Bluehub. e-Fulfilment Hub positioneert zich als dé one-stop-shop e-fulfilmentdienstverlener voor snelgroeiende webshops met (Europese) groeiambities.

“Door samen te werken in de hub besparen we al zo’n 35% op CO2. Onze vrachtwagens zitten altijd vol, 85% van onze ritten zijn binnen een straal van 50 km en we rijden gemiddeld maximaal 180 km per dag. Binnenkort gaan we op kleine schaal testen met elektrisch rijden. Tegelijkertijd zijn we bezig om het rijgedrag van onze chauffeurs te optimaliseren met apps en gamification.

De geplande switch naar HVO diesel levert nog eens een extra besparing op van 30% minder CO2 uitstoot, tegen slechts 2% meer kosten. Een heel concreet voorbeeld van de grootste omslag die we moeten gaan maken: die van geld gedreven naar CO2 gedreven. En dat zullen we samen met de lokale overheid moeten doen.”

Open Brains

Om nog meer input voor de omslag naar 100% Green Fulfilment te krijgen, deed e-Fulfilment Hub een pitch tijdens de Open Brains sessie van vrijdag 19 juni jl. Marius Verschuuren: “Wij zijn als bedrijf helemaal niet zo bekend met webinars en zoommeetings. Ik moet zeggen dat deze digitale Open Brains een positieve ervaring was. De discussie was beter dan zoals het vaak gaat als je met veel personen bij elkaar in een ruimte zit. Wat mij betreft is het dan ook een prima instrument voor ondernemers met een innovatievraag. Maak er gebruik van!”

Tekst via Keyport.