Navigation

Ondernemen via de e-Fulfilment Hub?

Meer informatie

De laatste loodjes wegen het zwaarst

'The last mile' als succesfactor in e-fulfilment

Afbeelding4

 

Het vervoeren van goederen vanuit een fulfilment center of magazijn naar de uiteindelijke eindbestemming wordt ook wel omschreven als 'the last mile’: de laatste fase van de reis die een product aflegt voordat het arriveert bij de klant.
De last mile vormt één van de grootste uitdagingen voor e-fulfilmentbedrijven en logistieke dienstverleners. Dit komt ten eerste doordat consumenten steeds hogere eisen stellen op het gebied van snelheid en gemak, zij willen dat het product zo snel en zo goedkoop mogelijk thuis wordt afgeleverd, op het moment dat het hen uit komt. 30 tot 40 procent van de klantvragen en -problemen komt dan ook voort uit problemen op de last mile. Tevens stijgt het niet-thuispercentage fors, waardoor pakketbezorgers steeds vaker voor gesloten deuren komen te staan. Als gevolg daarvan – en versterkt door het toenemende aantal retouren – nemen de kosten voor bedrijven sterk toe. Momenteel is de last mile zelfs verantwoordelijk voor bijna 30% van de totale transportkosten!

 

Door de ambitieuzere behoeften van klanten en de toenemende kosten voor bedrijven, is de last mile vaak de zwakste schakel in de keten en daarmee een zeer belangrijke succesfactor binnen e-fulfilment.
Bent u geïnteresseerd in the last mile en wilt u leren wat u kunt doen om de last mile optimaal te organiseren?
Vraag dan gratis de kennisrapportage "The last mile" aan door het volgende contactformulier in te vullen onder vermelding van "The last mile".